Hoooi! Het is weer tijd voor een nieuwe blog. Ik heb heel lang niks gepost omdat ik het weer echt druk met school had en ik er niet aan toe kwam. Deze nieuwe blog gaat over voedsel met bepaalde vitamines erin die het haar voeden. Deze vitamines zorgen ook dat haar er gezond uit gaat zien, want mooi haar hangt niet alleen af van de producten dat je in je haar doet maar ook van het voedsel dat je eet. Hieronder staan een paar producten met de vitamines erbij. Veel plezier bij het lezen !

 

 

Bonen

Afbeeldingsresultaat voor zwarte bonen
Zwarte bonen
Bonen bevatten veel proteïne dit stimuleert de haargroei. Ook bevatten bonen ijzer, biotine en zink( een tekort aan zink kan leiden tot haaruitval ). Biotine zorgt ervoor dat je minder snel kaal en grijs word ( een tekort aan biotine kan broos haar veroorzaken), het verbeterd de conditie van het haar dus. Je voed het haar als het ware van binnenuit. 
Afbeeldingsresultaat voor bruine bonen
Bruine bonen
De bonen die een vitamine boost geven aan je haar zijn : bruine bonen, linzen en zwarte bonen.
Afbeeldingsresultaat voor linzen
Linzen

 

 

 

 

 Noten

Afbeeldingsresultaat voor pecannoten
Pecannoten
Nootjes laten het haar heel erg glanzen. De paranoot vind ik persoonlijk niet zo lekker maar mijn moeder wilde toch graag dat ik ze at doordat ze gezond voor mijn haar bleken te zijn. Moeders hebben altijd gelijk met alles, want hierna ben ik over deze noten gaan lezen en heb ik gekeken wat voor vitamines deze noten voor mijn haar bevatten. Paranoten zijn een bron van selenium. Selenium houdt de hoofdhuid gezond. Walnoten bevat onder andere alfa-linoleenzuur en zink. Cashewnoten, pecannoten en amandelen zijn ook een bron van zink. En zoals ik hierboven al zei is dat een tekort aan zink tot haaruitval kan leiden.
Afbeeldingsresultaat voor walnoten
Walnoten
Afbeeldingsresultaat voor paranotenAfbeeldingsresultaat voor cashewnoten
Amandelen & Cashewnoten






 

 

 

 

 

 

Zalm

Zalm is de vettigste vis die er is. Zalm bevat omega-3 vetzuren, vitamine B12 en ijzer. Een tekort aan omega-3 kan leiden tot een droge hoofdhuid en dof haar. Dit is wat het met je haar doet maar zalm is over het algemeen een erg gezonde vissoort.
Afbeeldingsresultaat voor zalm








Zuivelproducten

Zuivelproducten bevatten eiwitten, calcium deze twee proteïnes stimuleren de haargroei. Ook is calcium erg handig om sterke botten te behouden.

Afbeeldingsresultaat voor zuivel

 

 

 

Gevogelte

Kip en kalkoen zijn een grote bron van proteïne en ijzer. Dit zorgt voor sterk haar. Erg lekker en ook nog eens goed voor je haar! Wat wil je nog meer.
Afbeeldingsresultaat voor kipfilet

 

 

 

 

Donkergroene groenten

Afbeeldingsresultaat voor broccolie

Spinazie en broccoli bevatten erg veel vitamine A en C. Je lichaam heeft dit nodig om talg te produceren. Talg is een natuurlijke conditioner voor je haar. Groene groenten bevatten ook veel ijzer en calcium.
Afbeeldingsresultaat voor spinazie

 

 

 

Funny quote about #hair @Mark Van Der Voort Van Der Voort Van Der Voort On Madison
 Zoals jullie hebben gelezen zijn er veel dierlijke producten opgenoemd maar ook vegetarische producten. Dus als je vegetarisch bent zijn er genoeg alternatieven om toch gezond en mooi haar te behouden. Ik hoop dat dit een leuke blog was om te lezen en je er misschien wat aan hebt gehad. Zijn er opmerkingen of wil je jouw ervaring met mij delen laat het mij dan weten! Ik zou het erg leuk vinden. <3

 

 
                                       Get to know me with pinterest!

                                                             Follow me! 
                             Misschien haal je hier wat inspiratie, tips en ideeën uit.?
                                                         Kijk gerust rond.

                                        https://nl.pinterest.com/veroniquekdd/boards/

 

Reacties

Populaire posts