Curlyhairtalk


Embrace your curlsss


Een lange tijd ben ik niet echt trots geweest op mijn eigen natuurlijke  krullen. Ik stijlde het elke dag omdat ik het veel mooier vond, maar nu denk ik waarom? Het was helemaal niet nodig. Mijn haar droogde er alleen maar van uit en daarom is mijn haar nu ook een stuk korter dan eerst. Ik hou van mijn krullen, het hoort bij mij. Soms stijlen is geen probleem maar wanneer ik weer terug naar krullen ga ben ik erg opgelucht. Stijlen is ook zoveel werk en als het even regent is het weer heel erg pluizig of half krullend half stijl. Dan kan je weer opnieuw beginnen met stijlen wat echt heel slecht is voor je haar.

Voor de meisjes die hetzelfde hebben; je moet juist heel erg trots zijn op je natuurlijke krullen, want dat is toch altijd het mooist naar mijn mening. Juist als je je haar elke keer stijlt word je haar minder mooi en gaat de staat van je haar steeds achteruit. Wanneer je haar eenmaal dood is blijft het zo en moet je het afknippen. Ook is het zo dat als je gaat punten bij de kapper en je hebt krullend haar het twee keer zo kort word want je haar krult natuurlijk op. Daardoor groeit krullend haar ook minder snel dan stijl haar. Zo lijkt het tenminste. Ik ga nu een challenge aan met mezelf om een half jaar mijn haar niet te stijlen en dan het resultaat te zien.
 Vanaf een paar maanden probeer ik mijn krullen ook zo goed mogelijk te verzorgen met zo veel mogelijk natuurlijke producten. Want ik wil erg graag dat mijn haar weer langer word.



 Hieronder heb ik een paar foto's van verschillende dagen hoe mijn krullen zitten. Deze foto's zijn tussen nu en een jaar geleden gemaakt. Op deze foto's heb ik ook steeds andere haar producten gebruikt, van CurLaLa tot Crème of Nature.





Hier een paar tips voor krullend haar:


- Als je je haar föhnt doe het dan op de laagste stand. Dus zorg dat het niet heet is. Gebruik ook altijd eerst een serum van te voren die je haar beschermd. Het beste is dat je haar natuurlijk opdroogt maar als je soms snel ergens moet zijn is het natuurlijk erg handig.

- Spoel niet alle conditioner uit je haar bij het douchen want de conditioner zorgt nog voor het moisturizen van je haar.

- Was je haar met koud of lauw water maar het liefst koud. Door heet water beschadigen je krullen.

-Gebruik geen mousse met alcohol erin want het droogt je krullen heel erg uit. Als je een keer wilt dat je krullen op zijn plaats blijven zitten of een speciale coupe wilt zoek dan een natuurlijk product, een speciale haargel of een mousse zonder alcohol etc.

- Krullend haar is het mooist als het niet pluist dus hoe moeilijk het ook is, probeer zo weinig mogelijk aan je haar te zitten met je handen, want op je handen zit vuil en dat maakt je haar vettig en pluizig.


- Kam je haar alleen als je je haar wast of gebruik een speciale borstel, want als je krullend haar uitkamt wordt het één grote pluisbal. Je kan je haar ook met je vingers uitkammen of met een grove kam hierdoor haal je de krullen niet uit je haar.

- Als je echt heel erg droog haar hebt probeer je haar dan niet met shampoo te wassen, want shampoo haalt de natuurlijke oliën uit je haar.

- Slaap op een satijnen kussensloop om de structuur van je krullen zo mooi mogelijk te houden en zodat ze niet beschadigen.





Bad hair days



Ook ik heb '' bad hairdays''  :(  Je krullen kunnen niet elke dag goed zitten. Het is elke dag al de vraag hoe je haar zit als je wakker word. Het liefst wilt elk meisje dat het elke dag goed zit maar dat is jammer genoeg vaak niet het geval. Het hoort er nou eenmaal bij. Mijn tip voor een 'bad hair day' is om een knotje in je haar te doen, zo zit het 9 van de 10 gevallen best goed, kan je het zelf nog vormen naar eigen keuze en kom je de dag gemakkelijk door:)






                                 Wat doe jij als je een '' bad hair day'' hebt? En hoe los jij dit op?



Get to know me with pinterest!
                      Follow me! Misschien haal je hier wat inspiratie, tips en ideeën uit.? Kijk gerust rond.
https://nl.pinterest.com/veroniquekdd/boards/

Reacties

  1. Hiii! Leuke blog! Ik heb van mezelf niet bijzonder veel krullend haar maar het is eerder golvend. Ik wil dat het heel erg krult. Heb je misschien ook tips voor elke haartype? En tips hoe je haar dikker kan worden? Sites waar je die producten haalt? Zijn er ook goedkopere alternatieven? Voor de rest erg leuk! ❤️ xjes Romana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heyy Heel erg bedankt dat je mijn blog hebt gelezen! Ik gebruik zelf producten van de lijn van Novex en op de verpakking staat dat het voor alle typen krullen is. Dus voor golvend haar type 2A 2B 2C, krullend haar type 3A 3B 3C en voor kroes haar type 4A 4B 4C. De producten van Novex zullen dus voor jou wel geschikt zijn om het nog meer te laten krullen. Welk type haar heb jij? Arganolie stimuleert nieuw haargroei. Zwarte castorolie staat bekend om het dikker maken van je haar. Gebruik wel de 'Jamaicaanse black castor oil' want deze is het meest puur. Op de site www.123hair.nl zijn er over het algemeen goedkopere alternatieven voor krullen producten. Het is meestal goedkoper dan in de winkel maar dat kan je per product even vergelijken.

      Liefs Veronique

      Verwijderen
    2. Hoi Veronique! Mijn type haar is tussen de 2B en 2C in. Dankjewel voor alle tips! xx Romana

      Verwijderen
  2. Ik heb niet eens krullen, en toch heb ik dit helemaal gelezen en voel ik me een stuk slimmer over krullen.

    Ik kreeg wel trowbacks naar mevrouw de kerstboom, en heb ik niet altijd gezegd dat je haar krullend mooier was? Blij dat je t nu eindelijk zelf ook 100% ziet ��

    X C

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts